На основу члана 108. став 1. и члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Сл. гласник РС“, број: 88/17, 27/18-др.закони и 10/19), ( у даљем тексту: Закон) и члана 76. Статута Основне школе „Михаило Баковић“ , у сарадњи са Тимом за заштиту од дискриминације насиља, злостављања и занемаривања, Школски одбор Основне школе „Михаил Баковић“ Сељашница, на седници одржаној
10.05.2019.године, донео је
П Р А В И Л Н И К
О МЕРАМА, НАЧИНУ И ПОСТУПКУ ЗАШТИТЕ И БЕЗБЕДНОСТИ УЧЕНИКА ЗА ВРЕМЕ ОСТВАРИВАЊА ОБРАЗОВНО–ВАСПИТНОГ РАДА
I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика за време остваривања образовно – васпитног рада у Школи и за време извођења свих активности које организује Школа (у даљем тексту: Правилник) прописују се мере, начин и поступак заштите ученика Основне школе “Михаило Баковић” Сељашница(у даљем тексту: Школа) и начин њиховог спровођења.
Члан 2.
Ученици имају право на заштиту и безбедност:
1. у школској згради и школском дворишту;
2. на путу између куће и Школе;
3. ван школске зграде и школског дворишта – за време остваривања образовно- васпитног рада или других наставних и ваннаставних активности које организује Школа.
1. Заштита и безбедност у школској згради и
школском дворишту
Члан 3.
За време трајања наставе и других активности, стално су откључана улазна врата Школе и капија која води у школско двориште.
Чистачица или домар/мајстор одржавања откључава Школу пре почетка наставе , проверава стање школских просторија и о томе обавештава директора или секретара, а у случају потребе предузима неопходне мере.
Члан 4.
Када се у Школи не изводи настава и друге активности улазна врата на школским зградама у којима се изводи настава су закључана.
За откључавање улазних врата све три школске зграде на почетку радног времена у првој смени и за закључавање улаза обе школске зграде на крају радног времена задужене су чистачице или домар/мајстор одржавања, свако у својој згради.
Члан 5.
Понашање ученика пре, за време и после одржавања наставе и других
активности у Школи, улаз и излаз из Школе, дежурства, односи са другим
ученицима и запосленим и друга права, обавезе и одговорности ученика које се односе на њихово понашање, уређени су Правилима понашања у Школи.
Обавезе дежурних наставника пре почетка наставе, за време одмора и
након завршетка наставе, за време боравка ученика у Школи, уређени су
Правилима понашања у Школи.
Обавезе одељењских старешина, наставника и свих запослених, као и
родитеља ученика односно другог законског заступника за време боравка у Школи и пријем и кретање лица која долазе у Школу, забрана пушења,
уношења експлозивних материја и других опасних предмета, уређени су
Правилима понашања у Школи.
2. Заштита и безбедност на путу
између куће и Школе
Члан 6.
Директор Школе је обавезан да сарађује са органима надлежним за
безбедност саобраћаја и прати стање саобраћајне сигнализације на прилазима Школи.
Сваки запослени обавезан је да о уоченим недостацима на саобраћајној сигнализацији обавести директора или секретара, који ће ради решавања проблема ступити у контакт с надлежним органима.
Члан 7.
Школа пред надлежним органима покреће иницијативе ради побољшања безбедности у саобраћају на прилазима Школи (постављање „лежећих
полицајаца“ и других уређаја, организовање дежурства саобраћајних полицајаца и тако даље).
Члан 8.
Заштита ученика у саобраћају обезбеђује се организовањем предавања
саобраћајних стручњака, приказивањем филмова о саобраћају, разговором на часовима одељењске заједнице и родитељским састанцима.
Поред активности усмерених на побољшање безбедности у саобраћају, у вези са заштитом и безбедношћу ученика на путу од куће до Школе и обратно, директор и запослени из реда наставног особља:
1) опомињу ученика којег сретну на његовом путу од куће до Школе или
обратно, ако се небезбедно понаша;
2) о сваком небезбедном понашању ученика обавештавају његовог одељењског старешину, који о томе обавештава његовог родитеља и предузима друге мере;
3) Заштита и безбедност ван зграде Школе и школског дворишта, за време остваривања образовно-васпитног рада и других активности које организује Школа.
3.Заштита и безбедност за време боравка
на екскурзији и настви у природи
Члан 9.
На остваривање заштите и безбедности ученика за време боравка на
екскурзији или настави у природи, као и за време извођења неке друге ваннаставне активности , ван зграде Школе и школског дворишта, примењују се одредбе овог Правилника.
Члан 10.
Ученици имају право на заштиту и безбедност од:
1) поступака других лица;
2) болести и повреда;
3) пожара, поплаве, елементарних непогода и других природних појава које могу угрозити безбедност.
Члан 11.
Одељењски старешина и наставници у обавези су да у свакодневном контакту са ученицима, нарочито на часовима одељењске заједнице и када са ученицима обрађују одговарајуће програмске садржаје, ученике упознају са опасностима с којима се могу суочити за време боравка у Школи и извођења других активности које организује Школа, као и са начином понашања којим се те опасности могу избећи или отклонити.
Члан 12.
Одредбе Правилника дужни су да поштују директор Школе и сви запослени у Школи, ученици, родитељи ученика, односно други законски заступници и друга лица када се налазе у школској згради, школском дворишту или на другом месту на којем се остварује образовно- васпитни рад или друга ваннаставне активност у организацији Школе.
Неспровођење мера безбедности из става 1 овог члана сматра се тежом повредом радне обавезе а сходно одредбама Закона.
Члан 13.
Запослени, родитељи односно други законски заступници и ученици обавезни су да директору Школе, секретару Школе или дежурном наставнику пријаве сваку појаву за коју посумњају да би могла да угрози заштиту и безбедност ученика.
II МЕРЕ ЗАШТИТЕ
Члан 14.
Мере заштите обухватају:
1.Општу заштиту;
2.Заштиту за време извођења екскурзије, наставе у природи и учешћа на такмичењима;
3.Заштиту у саобраћају;
4. Заштиту од пожара, поплаве, електричне струје, удара грома и других опасних појава;
5.Заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
6.Здравствену заштиту;
7.Заштиту од дуванског дима
ОПШТА ЗАШТИТА
Члан 15.
О безбедности ученика од њиховог уласка у школско двориште до краја наставе брину се и мере заштите предузимају:
– дежурни наставник разредне и предметне наставне према распореду дежурства;
– одељењски старешина;
– остали запослени у Школи и
– школски полицајац.
Члан 16.
О безбедности ученика у школском дворишту, пре почетка наставе и за време великог одмора, стара се дежурни наставник који спречава изазивање и избијање туче међу ученицима, насиље и злостављање ученика од стране: родитеља ученика односно других законских заступника, других одраслих, ученика старијег узраста, и др.
У извршавању наведених дужности дежурном наставнику чистачице и школски полицајац по позиву.
Члан 17.
Запослени домар / мајстор одржавања и чистачице Матичне школе и издвојених одељења и дежурни наставник на месту дежурства, сваког дана, пре уласка ученика у Школу, врше преглед свих просторија и уверавају се у исправност инсталација, отклањају или упозоравају директора или секретара, а у издвојеним одељењима наставник разредне наставе на све појаве које могу бити опасне по безбедност ученика.
Члан 18.
Тек након што се утврди да не постоји опасност за несметан рад и безбедност, ученици улазе у Школу.
У кабине за информатику и рачунарство, ученици улазе и бораве искључиво у присуству предметног наставника.
Члан 19.
Обавеза наставника је да директора, секретара или домара / мајстора на одржавању, одмах обавести о кваровима у учионицама,кабинету за информатику и рачунарство и другим школским просторијама, које су проузроковали ученици или је квар настао из других разлога, а који би могао да угрози безбедност ученика.
Наставник је обавезан да одбије извођење наставе у просторији где се изводи образовно-васпитни рад, ако квар или оштећење може утицати на безбедност ученика.
Члан 20.
Ученику, који закасни на наставу мора се дозволити присуство часу.
Није дозвољено удаљити ученика са часа.
Наставник је дужан да одржава ред и дисциплину за време часа, а у изузетним ситуацијама када то није у могућности ученика може упутити, у пратњи председника одељењске заједнице у педагошку службу или директору.
Члан 21.
Школа је обавезна да обезбеди контролу свих школских улаза и дворишта, и то:
-за време трајања наставе и других активности стално су откључана улазна врата на којима контролу уласка врше дежурни наставник и чистачице;
-пре почетка наставе и за време великог одмора контролу улаза врше дежурни наставници и чистачице по задужењу;
-након завршетка наставе чистачица закључава оба улаза на школским зградама.
Члан 22.
Школа има видео надзор који покрива све ходнике и улазе у Школу.
Школа је обавезна да обезбеди адекватно осветљење свих улаза и школског дворишта, како за време трајања наставе тако и нерадним и викенд данима у циљу спречавања окупљања других лица, нарочито у ноћним сатима.
Члан 23.
У зимском периоду, запослени домар / мајстор одржавања и чистачице, по потреби врше посипање са индустријском сољу школско двориште, како би се спречило повређивање ученика услед пада, због леда који се ствара услед ниских температура.
У зимском периоду, у случају стварања леденица на крововима школских објеката, запослени домар / мајстор одржавања и чистачица, уклониће леденице, а уколико се то не може учинити, на одговарајући начин ученици ће бити упозорени на овај вид опасности.
2. ЗАШТИТА ЗА ВРЕМЕ ИЗВОЂЕЊА ЕКСКУРЗИЈЕ, НАСТАВЕ У ПРИРОДИ И УЧЕШЋА НА ТАКМИЧЕЊИМА
Члан 24.
Екскурзија и настава у природи, као облици образовно- васпитног рада, изводе се у складу са Школским програмом, који је донет на основу одговарајућег важећег наставног плана и програма, Годишњег плана рада Школе и програма за организовање екскурзије и наставе у природи.
У циљу безбедности ученика за време извођења екскурзије директор Школе именује стручног вођу пута из реда наставника, који остврују наставни план и програм у разредима у којима се организује екскурзија.
Стручни вођа пута прати и спроводи програм који се односи на остваривање образовно-васпитних цињева и задатака и одговоарајућих садржаја.
Члан 25.
Стручни вођа пута, заједно са одељењским старешинама, одговоран је за безбедност , сигурност ученика за време извођења екскурзије.
Одељењски старешина стара се о здрављу, безбедности, смештају, исхрани и понашању ученика.
Смештај ученика за време извођења екскурзије, мора се обезбедити само у објектима који испуњавају услове за извођење овог облика образовно- васпитног рада.
Пре поласка на дводневу или тродневну екскурзију Школа обавезно организује лекарски преглед свих ученика учесника екскурзије.
Стручни вођа пута иодељењски старешина дужан је да обезбеди лекарску помоћ ученику који се разболи и да обавести родитеља о болести ученика.
За време екскурзије дуже од једног дана обезбеђује се лекар – пратилац.
Члан 26.
За време извођења екскурзије, одељењски старешина не сме дозволити ученицима појединачно и неорганизовано купање у реци, језеру и базену и др..
Ученицима се не сме дозволити појединачна посета дискотекама, кафићима и сл.
Забрањена је употреба алкохола, дувана, наркотичког средства или психоактивних супстанци или непријављивање набавке и употребе исте, за све учеснике екскурзије.
Члан 27.
Одељењске старешине су дужне да одреде време у којем су ученици у обавези да иду на спавање. Да ли се ученици придржавају ове обавезе, одељењске старешине провериће обиласком соба у које су ученици смештени.
Дневне активности утврђене програмом екскурзије морају бити реализоване до 24,00 часа.
Члан 28.
Приликом организовања екскурзије обавестити Подручну полицијску управу у циљу провере безбедности путовања ученика и која ће извршити контролу документације и техничке исправности аутобуса одређених за превоз непосредно пре отпочињања путовања.
Члан 29.
Обавеза директора Школе је да скрене пажњу одељењском старешини и вођи пута туристичке агенције, преко које је уговорено извођење екскурзије, да се превоз ученика аутобусом не обавља ноћу, у времену од 22,00 до 5,00 часова.
Члан 30.
Одредбе члана од 24-29. овог Правилника примењују сае и приликом организовања наставе у природи.
Члан 31.
Приликом одласка ученика на такмичења директор Школе, одређује наставника за вођу ученика.
Наставник одређен за вођу ученика, одговоран је за безбедност и сигурност ученика за време путовања на такмичења, за време док траје такмичење и за време боравка у месту такмичења.
Уколико се приликом такмичења користи преноћиште, наставник се стара о здрављу, безбедности, смештају, исхрани и понашању ученика.
Приликом одласка ученика на спортска такмичења директор Школе, поред наставника, може одредиит и лице које се налази у радном односу у Школи, ради пружања помоћи наставнику у извршавању обавеза из става 2. и 3. овог члана, за време трајања спортског такмичења.
3. ЗАШТИТА У САОБРАЋАЈУ
Члан 32.
Директор Школе и сви запослени прате стање саобраћајне сигнализације на прилазима Школи.
Члан 33.
Школа је обавезна да успостави пуну сарадњу са Саобраћајном полицијом и да покреће иницијативе ради побољшања безбедности у саобраћају, и то:
-присуство саобраћајног полицајца у непосредној близини Школе, пре почетка наставе и по завршетку наставе,
-у непосредној близини и прилазима Матичној школи и у издвојеним одељењима да се врши редовна контрола брзине кретања возила,
-омогућити безбедно коришћење пута на свим прилазима Школи,
– по могућности постављање саобраћајне сигнализације,
-почетком школске године организовати и реализовати теоријска и практична предавања за ученике првог разреда и петог разреда;
-и друге прописане потребне мере ради безбедности у саобраћају.
Члан 34.
Заштита ученика у саобраћају обезбеђује се организовањем предавања саобраћајних стручњака, приказивања филмова о саобраћају, разговора на часовима одељењске заједнице и родитељским састанцима
Едукацију осмислити тако да се ученици о понашању у саобраћају уче путем решавања проблема и уочавања неправилног и небезбедног понашања у саобраћају у свом окружењу.
Школа је обавезна да о сваком небезбедном понашању ученика обавештава његовог одељењског старешину, који о томе обавештава његовог родитеља односно другог законског заступника у циљу предузимања других мера у остваривању безбедности ученика.
4. ЗАШТИТА ОД ПОЖАРА, ПОПЛАВЕ, ЕЛЕКТРИЧНЕ СТРУЈЕ,
УДАРА ГРОМА И ДРУГИХ ОПАСНИХ ПОЈАВА
Члан 35.
Заштита од пожара организује се и непрекидно спроводи у свим објектима матичне школе и издвојеним одељењима, а у складу са Законом о заштити од пожара, прописима донетим на основу Закона, Правилима заштите од пожара и наложеним мерама противпожарног инспектора.
Члан 36.
Ради остваривања заштите и безбедности од поплаве или изливања фекалија, домар/мајстор одржавања свакодневно проверавају исправност водоводних и канализационих инсталација и предузимају потребне мере у случају уочених промена које могу угрозити безбедност.
Члан 37.
Ради остваривања заштите и безбедности од електричне струје, запослени домар/ мајстор одржавања свакодневно проверава исправност електричних инсталација и предузима потребне мере у случају уочених промена које могу угрозити безбедност.
Сви запослени и ученици обавезни су да без одлагања обавесте чистачице, директор или секретара о уоченим променама на електричним инсталацијама, које могу угрозити безбедност.
Члан 38.
Уређаји, други предмети и материје који се користе у наставном процесу, за одржавање хигијене или у друге сврхе морају се држати ван домашаја неовлашћених лица и ученика, ако могу представљати опасност по живот и здравље.
Члан 39.
Ради остваривања заштите и безбедности од удара грома, Школа редовно проверава исправност громобранских инсталација, у складу са Законом.
Запослени и ученици обавезни су да без одлагања обавесте домар/ мајстор одржавања, директора, или секретара о уоченим променама на громобранским инсталацијама, које могу довести у питање њихово функционисање.
Члан 40.
Сви запослени су дужни да одмах предузму мере ради спречавања и отклањања опасности које могу да доведу до избијања пожара и поплаве, кварове на инсталацијама (водоводним, канализационим, електричним, громобранским и др.), уколико не угрожавају сопствену безбедност.
Члан 41.
Заштита и безбедност од других опасних појава и материја остварује се сходном применом члана 35. до 40. овог Правилника.
5. ЗАШТИТА ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА
Члан 42.
Приоритетан задатак Школе је заштита ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања (у даљем тексту насиље) и стварање услова за њихов безбедан боравак у Школи.
Члан 43.
Школа има обавезу да изради Програм заштите ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања (у даљем тексту Програм за заштиту) и да формира Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања (у даљем тексту: Тим).
Члан 44.
Тим у сарадњи са запосленим у Школи, ученицима, родитељима, односно другим законским заступницима и општином Пријепоље обезбеђује примену Посебног протокола за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања.
Тим планира, организује и управља активностима у Школи на превенцији и забрани свих врста насиља прописаних Законом и Правилником којидоноси министар. У ситуацијама када се примети да постоји одступање од договорених принципа и задатака Школе, Тим реагује у сарадњи са директором Школе.
Због осетљивости и сложености проблема, неопходна је стална ангажованост и подршка директора, стручних органа, Стручних већа и Актива, свих запослених, родитеља ученика и општине Пријепоље.
За активности које Тим планира и предлаже на нивоу Школе директор задужује остале запослене у Школи.
Члан 45.
Списак чланова Тима, бројеви телефона релевантних служби (дом здравља, хитна помоћ, полицијска станица, центар за социјални рад), а које треба контактирати у одређеним ситуацијама, треба да буду истакнути на видном месту у Школи, како би били доступни свим ученицима, запосленима и родитељима ученика односно другим законским заступницима.
Члан 46.
Програм заштите и безбедности ученика је саставни део Годишњег плана рада Школе и садржи превентивне и интервентне активности.
Члан 47.
Превенција насиља је скуп мера и активности које имају за циљ стварање сигурног и подстицајног окружења, неговање атсмофере сарадње, уважавања и конструктивне комуникације у коме неће бити насиља или ће га бити што мање. То је део професионалне и личне одговорности свих запослених.
Ученици, запослени и родитељи ученика и други законски заступници треба да препознају потенцијалне изворе и узроке насиља и да превентивним активностима доприносе њиховом смањивању.
Превентивне активности обухватају стално стручно усавршавање, постављање релевантних васпитних циљева редовној настави, разноврсну понуду слободних и ваннаствних активности, доношење Правила понашања и њихову доследну примену, активно учешће ученика у планирању и реализацији превентивних активности, физичке и дуге мере превенције и сарадњу са другим институцијама.
Члан 48.
Интервенција има за циљ да се заустави насиље и злостављање, да се обезбеди сигурност, смањи ризик од понављања и да се ублаже и отклоне последице.
Највећи број насилних ситуација које се догоде између ученика решавају запослени у Школи, док у случајевима тежег насиља или када постоји сазнање или сумња да се насиље над учеником дешава од стране одрасле особе или ван Школе (у породици или окружењу) Школа укључује друге институције (ППУ, Центар за социјални рад, здравствене службе).
Члан 49.
Најчешћи облици насиља су условно сврстани на три нивоа:
Први ниво – решава самостално наставник / одељењски старешина.
Други ниво – наставник /одељењски старешина укључује Тим.
Трећи ниво – укључивање и других институција.
За решавање свих облика насиља које чине одрасли над ученицима неопходно је укључивање Тима, директора Школе и других надлежних институција.
Члан 50.
Кораци у интервенцији су обавезујући:
Откривање, сазнање о насиљу.
Прекидање, заустављање насиља.
Смиривање ситуације.
Консултације унутар Школе.
Реализовање договорених активности и мера заштите.
Праћење ефеката предузетих мера.
Члан 51.
Свака одрасла особа која има сазнање о дискриминацији насиљу, злостављању и занемаривању обавезна је да реагује и пријави насиље .
Члан 52.
За све што није регулисано овим Правилником примењује се Закон, Правилник о поступању установе у случају сумње или утврђеног дискриминаторног понашања и вређања угледа, части или достојанства личности,Посебни протокол за заштиту ученика од дискриминације,насиља, злостављања и занемаривања, Оквирни акциони план и Програм заштите.
6. ЗДРАВСТВЕНА ЗАШТИТА
Члан 53.
Обавеза родитеља ученика односно другог законског заступника је да пријави приликом уписа у школу педагошкој служби, а касније одељењском старешини здравствене проблеме или болести које могу имати утицаја на његову безбедност или безбедност других ученика.
Члан 54.
По извршеним редовним годишњим систематским лекарским прегледима ученика трећег, петог и седмог разреда, подаци о здравственом стању ученика саопштавају се родитељу односно другом законском заступнику, који по потреби о томе обавештава одељењског старешину.
Члан 55.
У случају болести ученика или повреде за време извођења образовно- васпитног рада или за време одмора, предметни наставник, односно дежурни наставник одмах обавештава родитеља ученика односно другог законског заступника, а уколико може доћи до тежих последица због здравственог стања ученика, ученик се пребацује у Дом здравља, ради пружања лекарске помоћи.
Члан 56.
Кроз наставне и ваннаставне активности ученици се упознавају са штетним дејством употребе дроге или психоактивних супстанци, алкохола, дувана и сл.
У случају сазнања да неки од ученика користи или да се у школском дворишту односно просторијама Школе врши продаја дроге или психоактивних супстанци, алкохола, дувана и сл. Школа ће предузети одговарајуће мере у најкраћем могућем року.
Члан 57.
Ради спречавања избијања заразе и инфективних болести међу ученицима, посебна пажња посвећује се одржавању хигијене школских просторија и школског дворишта у складу са санитарно-хигјенским прописима и мерама.
Свакодневно се врши дезинфекција санитарних просторија, а једном недељно и других просторија.
Школа је дужна да се придржава упутстава здравствених установа у случају епидемија.
Члан 58.
Ради остваривања заштите и безбедности ученика од болести и ширења заразе, Школа:
1) стара се о уредности и чистоћи школских просторија и школског дворишта, у складу са санитарно – хигијенским прописима и мерама;
2) организује обављање прописаних периодичних систематских лекарских прегледа запослених и ученика;
3) поступа по мерама надлежних органа наложеним у складу са прописима у области здравства;
4) у случају промена код ученика које се односе на његово здравствено стање обавештава родитеља, предузима хитне мере уколико су неопходне и сарађује са лекаром и надлежним здравственим институцијама.
Члан 59.
Ради остваривања заштите и безбедности ученика од повреда, Школа:
1) према својим могућностима, обезбеђује набавку и коришћење школског
намештаја, наставних и других средстава који су безбедни за употребу и
одговарају психофизичким својствима ученика;
2) примењује стандарде и нормативе који се односе на школски простор, број ученика у одељењу и друге услове за обављање делатности;
3) обезбеђује стални надзор наставника или стручног сарадника за време рада на уређајима или с предметима који могу изазвати повреду, као и за време
извођења активности које представљају потенцијалну опасност за настанак
повреде;
4) родитеља, односно другог законског заступника ученика чије здравствено стање, према процени директора, помоћника директора, наставника или
стручног сарадника, може представљати опасност за друге ученике и запослена лица, обавезује да таквог ученика одведе на одговарајући преглед и забрањује му долазак на наставу и друге активности које организује Школа, док надлежни лекар не потврди да опасност не постоји.
7. ЗАШТИТА ОД ДУВАНСКОГ ДИМА
Члан 60.
Пушење је забрањено у свим просторијама Школе и школском дворишту.
Директор Школе је дужан да контролише забрану пушења у свим простоијама Школе и школском дворишту, и одговоран је за спровођење мера забране пушења, прописаних Законом о заштити становништва од изложености од дуванског дима.
Директор школе писмено задужује запослено лице да контролише забрану пушења и на свим видним местима у Школи истакне име и презиме и број телефона лица задуженог за контролу забране пушења.
III ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 61.
Ради спровођења мера утврђених овим Правилником, Школа сарађује са надлежним органима и органима општине Пријепоље.
Члан 62.
На материју коју уређује Правилник примењују се и одредбе других општих аката Школе чија је примена важна за остваривање заштите и безбедности ученика.
Члан 63.
На остваривање заштите и безбедности ученика у издвојеним одељењима Школе сходно се примењују одредбе овог Правилника.
Члан 64.
Даном ступања на снагу овог Правилника престаје да важи Правилник о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика за време остваривања образовно – васпитног рада, заведен под бројем 108 од 27. 02. 2018. године.
Члан 65.
Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
Правилник је објављен на огласној табли Школе дана 10.05.2019. године, а ступа на снагу дана 18.05. 2019. године.
Деловодни број: 197 Председник Школског одбора
10.05.2019. године _________________________
у Сељашници Миланко Тошић